Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў

Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў

разгарнуць

 

I. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ 

  1. Тыпавыя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далейПравілы) - распрацаваны на аснове тыпавых Правілаў унутранага распарадку для навучэнцаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі, у адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь абадукацыі (далей -Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыіРэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 №283 “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі” і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.
  2. Правілы ўстанаўліваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай стварэння абстаноўкі, якая спрыяе паспяховаму навучанню кожнага навучэнца, выхаванню павагі да яго асобы і яго правоў, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін, падтрыманню парадку ва ўстанове адукацыі.
  3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.
  4. Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў распрацоўваюцца ваўстанове адукацыі да пачатку новага навучальнага года, узгадняюцца з саветам установы адукацыі і зацвярджаюцца дырэктарам.
  5. Змяненні і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным пунктам 4 сапраўдных Правілаў.
  6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару новага навучальнага года, усіх навучэнцаў установы адукацыі на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, іх законных прадстаўнікоў - на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).
  7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
  8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для прагляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.

 

IІ. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ

  1. 9. Навучэнцы маюць права на:

9.1. атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;

9.2. стварэнне спецыяльных ўмовы для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;

9.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам і ў парадку, вызначаным Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 149;

9.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, грубага, жорсткагаабо зневажальнага абыходжання, прыніжэння;

9.5. ахову жыцця і здароўя ў час адукацыйнага працэсу;

9.6. карыстанне падручнікамі (вучэбнымі дапаможнікамі)               у адпаведнасці з заканадаўствам;

9.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;

9.8. удзел ва ўпраўленні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей-Статут);

9.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю досугавай дзейнасці ў час канікул;

9.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;

9.11. аб’ектыўную ацэнку ведаў;

9.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;

9.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;

9.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;

9.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленага вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальнай дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, устаноўленай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстановы адукацыі;

9.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;

9.17. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных)з ліку паслуг, што аказваюцца ўстановай адукацыі;

9.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;

9.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых і іншых мерапрыемствах;

9.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;

9.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;

9.22. удзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб’яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;

9.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;

9.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;

9.25. недатыкальнасць асобы;

10.Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваецца Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.

 

III. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ

 

  1. 11. Навучэнцы абавязаны:

11.1.прытрымліваццаСтатута, выконваць рашэнні савета ўстановы адукацыі, іншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;

11.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (вучэбных, факультатыўных, аб’яднанняў па інтарэсах і іншых).  Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);

11.3. добрасумленна і адказна ставіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні, грамадскія даручэнні;

11.4. наведваць класныяі інфармацыйныя гадзіны;

11.5. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

11.6. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркавання ўсіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі. Пры неабходнасці звяртаццаза дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;

11.7. беражліва ставіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;

11.8 паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў устаноў адукацыі;

11.9 клапаціцца пра сваё здароўе, бяспечнасць і жыццё навакольных, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;

11.10. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках або пры правядзенні мерапрыемстваў(пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска карыснай працы);

11.11. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўнікуаб запланаваным наведванні арганізацыі аховы здароўя; у экстранных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;

11.12. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам вучэбных заняткаў у спецыяльна адведзеных месцах;

11.13.захоўваць дзелавы стыль адзення, выкарыстоўваць вопратку для заняткаў фізічнай культурай згодна з санітарнымі нормамі, спецыяльнае адзенне на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска карыснай працы;

11.14. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;

11.15. мець акуратна і разборліва падпісаныя рабочыя сшыткіі сшыткі для кантрольных работ па прадметах;

11.16. акуратна і разборліва запісваць удзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока-хатняе заданне;

11.17.кожны тыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;

11.18. прадстаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;

11.19. выконваць правілы паводзін убібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.

  1. 12. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі катэгарычна забараняецца:

12.1.курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на вучэбныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;

12.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога віду або выбуховыя рэчывы(альбо іх імітатарыці муляжы), халодную зброю, колючыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатарыці муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы,тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для ўжывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі ці піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю навакольных, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;

12.3 парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразу ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;

12.4. не выконвае патрабаванні педагагічных работнікаў;

12.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка або дзяжурнага адміністратара з наступным прад’яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;

12.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнёвымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;

12.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;

12.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўніка-прадметніка;

12.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, быць няўважлівымсамому і адцягваць увагу  іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбных заняткаў;

12.10.ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;

12.11. перасаджваецца за іншую парту без дазволу настаўніка;

12.12. рабіць якія-небудзь запісы ў падручніках, вырываць з іх старонкі;

12.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;

12.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без узгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.

 

  1. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ ВУЧНЯ
  2. 13. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі вучэбных заняткаў ва ўстанове адукацыі.
  3. 14. Савет установы адукацыімае права выбару мадэлі, колеруі якасці тканіны, з якой выраблена адзенне дзелавога стылю.
  4. 15. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафаны, блузы, сукенкі і інш.), а таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі.

У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны світар ці камізэлька.

16.Пры наведваннінавучэнцамівучэбных заняткаў не дапускаецца:

спартыўная вопратка і абутак, якія прызначаны для заняткаў фізічнай культурай і спортам;

рэчы, якія маюць яркіямалюнкі;

бруднае, мятае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанаедля наведвання ўстановы адукацыі;

джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы;

верхняе адзенне і галаўныя ўборы;

мноства біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу і ярка экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксэсуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных напрамкаў моладзевай субкультуры і спартыўных клубаў.

  1. 17. Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.

 

  1. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ ВУЧЭБНЫХ ЗАНЯТКАЎ
  2. 18. Вучэбныя заняткі, класная і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца згодна з ракладам вучэбных заняткаў, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з’яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
  3. 19. У выпадку невыканання хатняга задання па якой-небудзь прычыне навучэнец да пачатку ўрока абавязаны паведаміць пра гэта настаўніку.
  4. 20. Не пазней чым за 5 хвілін да пачатку ўрока кожны навучэнец:

займае месца ў вучэбным кабінеце(класе), вызначанае класным кіраўніком;

рыхтуе неабходныя для работы на ўроку падручнікі і вучэбныя прыналежнасці;

ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі(інтэрнэт-сувязі), кладзе іх у прызначанае для гэтага прыстасаванне (скрынку), якая можа знаходзіцца на стале, які стаіць асобна, або на стале настаўніка.

  1. 21. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
  2. 22. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
  3. 23. Падчас урока навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнне настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапускаючы каментарыяўі рэплік з месца.
  4. 24. Пры адказе на пытанне настаўніка вучаньустае. З дазволу настаўніка магчымы адказ з месца.
  5. 25. Аб сваёй гатоўнасці да адказу абоаб узнікненні ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанні навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
  6. 26. Дапаўненне і выпраўленне адказаў іншых вучняў магчыма толькі з дазволу настаўніка.
  7. 27. У час правядзення кантрольных і самастойных работ вучань выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаны настаўнікам.

У выпадку парушэння гэтых правілаў настаўнік мае права забраць у навучэнца работу і ацаніць толькі тую частку работы, якая выканана навучэнцам самастойна.

  1. 28. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з’яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безагаворачным.

28.1. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе аб гэтым  дзяжурнага адміністратара, і вучань выводзіцца з урока ўсуправаджэнні дзяжурнага адміністратара.

28.2. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.

28.3.Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка навучэнца, а пры неабходнасці - супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.

28.4. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.

28.5. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыходзіць ва ўстановуадукацыі ў кароткія тэрміны, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разбору па прыбыцці прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.

  1. 29. Падчас урока вучань павінен сачыць за сваёй паставай.
  2. 30. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні заняткаў.Навучэнцы пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка.
  3. 31. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
  4. 32. Пасля заканчэння ўрока навучэнцы наводзяць парадак на рабочым месцы, забіраюць свае прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі).
  5. 33. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе навучэнецабо яго законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.
  6. 34. У дзень выхаду на заняткі навучэнцы прад’яўляюць тлумачэнне аб уважлівых прычынах пропуску заняткаў.

Уважлівай прычынай лічыцца:

хвароба вучня, наведванне ўрача (прадстаўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);

экстранныя выпадкі ў сям’і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);

пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);

удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам установы адукацыі).

  1. 35. Дзяжурства навучэнцаў:

35.1. Ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VII-XI класаў назначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перапынкаў, чысціню і парадак у школе.

35.2. У кожным класе назначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які ў час перапынку дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўрока: раздае вучэбныя дапаможнікі і сшыткі навучэнцаў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі.

35.3. З ліку навучэнцаў VII-XІ класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.

 

VІ. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКУ

  1. 36. Перапынак прызначаны для:

пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;

адпачынку і фізічнай размінкі;

прыёму ежы;

праветрывання класа, для чаго вучням неабходна выйсці з класа;

падрыхтоўкі да ўроку, іншага.

  1. 37. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
  2. 38. У час перапынку навучэнцам забараняецца:

шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;

штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любога роду канфліктных сітуацый;

катацца ва ўстанове адукацыі і на яго тэрыторыі на веласіпедах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;

ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

 

VII. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ

Сталовая

  1. 39. У сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана ў суправаджэнні настаўніка, якую праводзіў урок.
  2. 40. Навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняга адзення, мыюць рукі перад ежай.

41.Навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў.

  1. 42. Ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання, набытыя ў сталовай ці прынесеныя з сабой, дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання.
  2. 43. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзеныя месцы.

Спартыўная зала

  1. 44. Заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго работы.

Наведванне заняткаў ў спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку.

  1. 45. Забараняецца знаходзіцца ў спартыўным зале без настаўніка, выхавальніка групы падоўжанага дня, іншага педагагічнага работніка.
  2. 46. Заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па раскладу спартыўных секцый.

Санітарныя пакоі

  1. 47. Пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены.
  2. 48. Забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы,а таксама смеціць,курыць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіныі ўнітазы староннія прадметы.

Гардэроб

  1. 49. Па заканчэнні заняткаў (вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб’яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы пад кіраўніцтвам настаўніка,які праводзіць заняткі, ідуць у гардэроб. Навучэнцы ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі.
  2. 50. У выпадку выяўлення згубы адзення або абутку навучэнцы абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася, класнаму кіраўнікуабо дзяжурнаму адміністратару.

51.Навучэнцы не пакідаюць ў кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі(інтэрнэт-сувязі), іншыя каштоўныя рэчы.

  1. 52. Пакінутыя і (або) забытыя кім-небудзь ў гардэробе рэчы навучэнцы перадаюць вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.

 

VІІІ. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАЎРОЧНЫ ЧАС

  1. 53. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.
  2. 54. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюццаў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства (намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце, дзяжурнага адміністратара).
  3. 55. Навучэнцы, якія прысутнічаюць на мерапрыемствах, што праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы,якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
  4. 56. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў актавай, спартыўнай зале, іншых памяшканнях установы адукацыі.
  5. 57. Прыход і адыход з мерапрыемстваў ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
  6. 58. Навучэнцы абавязаны выконваць патрабаванні аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць ў поўным аб’ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
  7. 59. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзел у спартыўных мерапрыемствах навучэнцы дапускаюцца з дазволу ўрача, да турыстычных паходаў - з дазволу медыцынскага работніка.
  8. 60. Грамадскакарысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 хвілін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадскакарыснай працы і віды работустанаўліваюцца Санітарнымі нормамі і правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.

 

  1. ЗААХВОЧВАННЕ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
  2. 61. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:

аб’яўленне падзякі;

узнагароджанне граматай;

узнагароджанне каштоўным падарункам;

занясеннена дошку Гонару ўстановы адукацыі;

напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.

Заахвочванне аб’яўляецца загадам дырэктара. Выпіска з загада захоўваецца у асабовай справе навучэнца.

  1. 62. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнага праступка(у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў для навучэнцаў) устанаўліваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:

заўвага;

вымова;

адлічэнне.

  1. 63. Адлічэнне як мера дысцыплінарнай адказнасці можа быць прыменена да вучня III ступені агульнай сярэдняй адукацыі
  2. 64. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару установы адукацыі.
  3. Звесткі аб прымяненні меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга вучня.

 

  1. X. Правілы карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі)
  2. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыклікуабо бясшумны рэжым.
  3. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў аб’яднанняўпа інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў прызначаным для гэтага прыстасаванні(скрынцы) у стане бясшумнага рэжыму.
  4. Карыстацца прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў аб’яднанняў па інтарэсах, пазакласных мерапрыемствах можна толькі з дазволу настаўніка.
  5. Карыстацца прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт - сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) вучням дазволена толькі для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадку неадкладнай неабходнасці.
  6. У выпадку аднаразовага парушэнне правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.
  7. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыццяўляецца канфіскацыя тэлефона ў навучэнца. Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі) і пасля гутаркі з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, вызначанае дырэктарам установы адукацыі.

 

 

 

згарнуць